High Ticket Dropshipping is een heel andere tak van sport dan “standaard” dropshippen. Het kent verschillende voordelen, maar ook nadelen.
In deze blog laat ik je de 5 stappen zien waarmee ik zelf meerdere high ticket dropship webshops heb opgebouwd. Tevens laat ik je de voor- en nadelen zien ten opzichte van regulier dropshippen, waarbij je producten aanbiedt uit bijvoorbeeld China.
Als klap op de vuurpijl geef ik je 8 potentiële high ticket niches, waar je direct een winstgevende e-commerce business mee kunt starten. Voor meer verdieping kun je de gratis online training van Joshua Kaats volgen. Of bemachtig een toegangskaartje voor zijn A-Z high ticket cursus.
Wat is high ticket dropshipping?
Om eerst even de lucht te klaren, wat wordt er precies met dit specifieke dropshipmodel bedoelt? Het zit hem met name in de hoogte van de prijs van de producten die je weergeeft in je webshop.
Je focust je namelijk op producten die gemiddeld 250€ en meer kosten per item. In sommige niches richt je je op producten die per stuk zelfs 5000€ gemiddeld kosten.
Dit betekent dat de producten die jij aanbiedt exclusiever zijn. High ticket producten worden niet zo “makkelijk” verkocht als een kaasschaaf of een vliegenmepper. Het vergt een hele andere aanpak dan wat je misschien gewend bent van dropshippen.
Mensen die high ticket producten kopen, verdiepen zich doorgaans meer in het aanbod. Daarbij doen ze er normaal gesproken langer over om de knoop door te hakken.
Als jij een jacuzzi wilt ga je geen impulsaankopen doen, toch? Dan ga je vergelijken, testen, meten, voor- en nadelen afwegen, prijzen bekijken etc. etc.
Je wilt als high ticket webshophouder daarom uitmuntende voorwaarden hanteren. Goede service, topkwaliteit, extreem betrouwbaar zijn en snelle levertijden aanhouden.

Je richt je op een andere doelgroep
Voor “normaal” dropshippen, zoals wat je leert in de Dropship Academy van Joshua Kaats, richt je je vaak op mensen die leuke hebbedingetjes willen. Impulsaankopen is waar je het van moet hebben. En ja, dat kan zeker winstgevend zijn.
Echter moet je veel sales behalen om er een noemenswaardig inkomen uit te halen.
Bij high ticket dropshipping richt je je op een andere doelgroep; de mensen die meer geld te makken hebben (immers, Jan Modaal gaat doorgaans geen crosstrainer van 1200€ aanschaffen).
Deze mensen letten meestal niet op prijs, maar vooral op gemak, kwaliteit, service en betrouwbaarheid. Dit vergt een andere aanpak en daarom is het belangrijk dit soort dingen van het begin af aan in acht te nemen.
Een nadeel van high ticket dropshippen is dat je over het algemeen minder sales maakt. Het voordeel is echter wel dat je per item véél meer winst pakt dan met normaal dropshippen.
De winst loopt op van 100€ tot 500€ of zelfs 1000€ per verkocht item.
Beginnen met high ticket dropshippen
Hieronder leg ik je de 5 stappen uit om zelf te beginnen. Ik heb er ook een video over gemaakt, mocht je dat prettiger vinden dan lezen. In de video bespreek ik ook de potentiële niches.
Stap 1: Onderzoek verschillende niches
Voordat je van start gaat is het handig om goed na te gaan welke potentiële niches er allemaal zijn voor jouw high ticket dropship business. Tevens: welke zijn dropship-proof?
Wat ik je wil aanraden om te doen is om daar echt even de tijd voor te nemen. Neem een half uur of uur van je tijd om te brainstormen. Loop rond en kijk om je heen welke dure apparaten je ziet staan. Vraag vrienden/familie welke dure apparaten hen te binnenschiet.
Wellicht iets wat zij recentelijk nog hebben gekocht. En check je bankrekening, heb je zelf nog duurdere aankopen gedaan de laatste tijd?
Schrijf alles op wat je te binnen schiet. Pak desnoods een excelsheet erbij en schijf alles op. Je kunt ook Google shopping afstruinen naar sterke producten.
Ter inspiratie benoem ik nu 8 potentiële high ticket niches.

De 8 potentiële high ticket dropshipping niches
Deze 8 niches hebben zeker potentie voor een winstgevende webshop. Onderzoek dit goed voor jezelf. Het beste is zelfs dat als je met een bepaalde niche affiniteit hebt. Iets waar je warm voor loopt.
Daardoor kun je namelijk met meer authenticiteit, energie en passie vertellen over de producten die je verkoopt. Als je hier blogs over gaat maken en misschien zelfs wel video’s (zoals tutorials of reviews) produceert, dan word je snel gezien als expert/specialist/autoriteit binnen jouw niche.
Dat doet de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid veel goeds.
#1: Elektrische fietsen
Je kent ze ongetwijfeld. Fietsen die elektrisch worden aangedreven. Gemiddeld betaalt iemand hier ongeveer €700 voor. Maar vaak nog veel meer.
#2 Wakeboards
Bij een wakeboardbaan kun je ze vaak huren, maar de fanatiekelingen kopen meestal een echt goede. Gemiddelde prijs ongeveer €250 per item.
#3 Steenovens
De wat breder bedeelde mensen kijken niet naar prijs, maar willen kwaliteit. Gemiddeld betaal je voor een steenoven €500 euro. Toch kan de prijs flink oplopen. Echt een high ticket product.
#4 Crosstrainer
Fitnessapparaten in het algemeen. Hier kun je een hele mooie nichewebsite van maken. GorillaSports is een uitstekend voorbeeld hiervan. Gemiddeld €800 per crosstrainer.
#5 Elektrische drumstellen
Professionele muzikanten, maar ook de amateur in opkomst geven grof geld uit aan hun muzikale talenten. Een simpel elektrisch drumstel kost gemiddeld €400. Voor een degelijke betaalt men €1000 of meer.
#6 Vleugels
De duurdere pianovariant. Kost makkelijk €5000. Voor een minder goede betaal je ook al gauw €1000. Goeie niche. Wat je vaak wel merkt is dat mensen hem eerst willen testen. En dat kan natuurlijk niet als je enkel een webshop hebt.
#7 DJ-sets
Muziek maken kost geld. Ook al is het “alleen maar” aan wat knopjes draaien en plaatjes verwisselen. Een beetje dj-set kost minstens €300.
#8 Fitnessloopband
Nog meer fitnessapparatuur. Zit veel potentie in. Ook gemiddeld €800 voor een loopband.
Stap 2: Betrouwbare webshop bouwen
Wanneer je met een niche aan de slag gaat, wil je daar natuurlijk een sterke, betrouwbare webshop voor opzetten. Deze webshop gaat enerzijds klanten aantrekken en anderzijds moeten leveranciers er natuurlijk de potentie van inzien.
Er zijn verschillende tools die je kunt gebruiken om een clean, professionele en gebruiksvriendelijke webshop te bouwen. Shopify wordt hier veel voor gebruikt, maar ook WooCommerce.
Bekijk tutorials of volg HTDSA om een complete handleiding te krijgen in alle mogelijkheden van Shopify. In dat programma krijg je een A-Z instructie over zowel betaalde als gratis thema’s van Shopify. Hiermee bouw je de meest professionele webshops binnen een handomdraai.
Een goede webshop is een automatische salesmachine. Zorg voor genoeg informatie, waarbij jouw USP en voordelen duidelijk naar voren komen. Tegelijkertijd wil je niet teveel toeters en bellen hebben in je webwinkel, dit zorgt alleen maar voor afleiding. Dat kan klanten afschrikken. Zorg dus voor vertrouwen en topvoorwaarden.

Stap 3: Leveranciers aantrekken
Iedere leverancier hanteert weer een andere kwaliteit, prijs en service. Als je een sterke high ticket webshop hebt opgezet, wordt het tijd om de juiste leveranciers in te schakelen.
Hierbij is het belangrijk om te allen tijde jouw doelgroep in je voorhoofd te houden. Zij staan centraal, welke service verwachten mensen die een prijzig product op jouw webshop gaan kopen?
In het begin dien je waarschijnlijk zelf leveranciers te benaderen. Je wilt hen “verleiden” om met jou in zee te gaan. Je wilt ervoor zorgen dat jij hun producten mag weergeven op jouw webshop.
Het is belangrijk om beslagen ten ijs te komen. Zorg dat je, voordat je een leverancier benadert, goed voorbereid bent. Je kunt zelfs een script gebruiken, zoals in de HTDSA beschikbaar is gesteld. Zo haal je het maximale uit het ‘vissen’ naar leveranciers.
Stap 4: Zorg voor traffic
Sales voor een bedrijf zijn als water voor een mens. Zonder dat, gaat het dood. Om sales te maken dien je echter wel eerst klanten te hebben. Iedere bezoekers in jouw webwinkel is een potentiële klant.
Je dient dus voor bezoekers (traffic) te zorgen. Hier zijn uiteraard meerdere mogelijkheden voor. Als je de Dropship Academy hebt gevolgd, dan weet je dat voor standaard dropshippen vooral traffic uit Facebook advertenties wordt gegenereerd.
Echter is dit heel anders. Je focust je namelijk bij een high ticket dropshipping business niet op impulsaankopen. Die worden doorgaans het meest gegenereerd via FB ads.
Mensen die een tafeltennistafel van 500 euro of een elektrische step gaan kopen, willen dit goed afwegen. Ze zijn bewust op zoek via bijvoorbeeld Google shopping.
Het beste, in mijn ervaring, is daarom om je te focussen op traffic via Google. Dit kan zowel gratis (organisch: SEO) of betaald (advertenties: SEA).
Gratis bezoekers
Er zijn talloze manieren om bezoekers op je webshop te krijgen. Een hele slimme methode is bijvoorbeeld met behulp van content marketing. Hiermee bedoel ik dat je waardevolle informatie gaat uitbrengen die relevant is aan jouw niche.
Je zou kunnen bloggen, video’s kunnen maken of zelfs podcasts kunnen opnemen. Zie het een beetje als deze website (Online Rijkdom Specialist. Je vindt hier veel soorten content , alleen is er in dit geval geen webshop aan gekoppeld.
Mijn bezoekers komen vrijwel allemaal uit Google (op basis van SEO). Zo ben je zelf hier ook terecht gekomen. Echter is dit wel een lange termijn strategie, omdat het tijd en inzet kost om bovenaan in Google te staan.

Betaalde bezoekers
Je zou ook kunnen adverteren. Als content marketing een vorm voor de lange termijn is, zullen Google ads je juist helpen om op korte termijn bezoekers te krijgen.
Doorgaans betaal je dan voor ieder bezoekers die op jouw website klikt via de advertenties in Google een klein bedrag. Het nadeel van SEA is dat je er altijd geld in moet BLIJVEN stoppen, om bezoekers naar je shop te krijgen.
Zodra de advertentiekraan uit gaat, heb je geen bezoekers meer. Als je echter op basis van organisch (SEO) verkeer genegereert, dan kost dat niets. Je kunt hier dus oneindig bezoekers uithalen, zonder dat het je geld kost, zolang je op de eerste pagina van Google staat.
Vaak is een combinatie van SEO en SEA het beste. Begin met het plaatsen van Google advertenties zodat je in ieder geval al direct zichtbaar wordt. Tegelijkertijd wil je ook informatie verschaffen aan je publiek, zodat je op lange termijn ook gratis bezoekers naar je website krijgt.
Stap 5: Opschalen + Uitbesteden
Nu wordt het pas echt mooi. Kijk, in de opbouw van jouw high ticket dropship bedrijf ben je gewoon vrij veel tijd kwijt. Je moet je overal in verdiepen, kijken welke niche het beste voor je is, leveranciers zoeken, je met Shopify een weg banen, etc.
Dat kost tijd en moeite. Alles is nog nieuw als je dat nog nooit hebt gedaan. MAAR, zodra het eenmaal staat en de eerste klanten binnenlopen, kun je doorpakken.
Probeer daarom zoveel mogelijk geld dat je ermee verdient te herinvesteren in je business. Met geld kun je namelijk nog veel meer geld maken. Je kunt ofwel de hoogte in (meer uit je al bestaande webshop halen) of juist uitbreiden in de breedte (andere shops opzetten).
Door hier geld in te investeren, mensen in te huren die je webshop opbouwen, ads regelen, video’s maken, leveranciers benaderen, etc. zet je echt je geld aan het werk.
Het leuke aan high ticket dropshipping (en online ondernemen in het algemeen for that matter) is dat je ONEINDIG kunt opschalen. Je kunt ofwel meer halen uit hetgeen wat je al hebt, of je kunt juist hetgeen wat je hebt goed onderhouden, terwijl je daarnaast andere dingen opzet.
Heerlijk. Wat een prachtig vak.
Hoe nu verder?
Alright. Bovenstaande 5 stappen zijn in een notendop hoe je zelf een high ticket dropship bedrijf kan opzetten. Van het begin tot uitbreiden. Dit zijn de stappen die je moet doorlopen.
Zoals je begrijpt kan ik, gezien het (gebrek aan geduld) van de meeste mensen, niet alles hier heel uitgebreid gaan beschrijven. De meeste mensen hebben er geen tijd voor of zin in om een heel boekwerk te lezen.
Deze 5 stappen helpen je al goed op weg, maar uiteindelijk wil je natuurlijk écht een effectieve en waterdichte methode hebben. Iets waarvan je gewoon weet dat, als je precies de instructies en gegeven opdrachten uitvoert, je een succesvol wordt hierin.

Serieus aan de slag met dit high ticket e-commerce model
Ik heb het al een beetje laten doorschemeren in dit artikel. Joshua Kaats heeft nu, naast de “normale” dropship academy iets heel nieuws opgezet.
Namelijk, de high ticket dropship academy. Het zegt het eigenlijk al. Het is een academie waarin jij stap voor stap leert (echt voor de complete leek) hoe je een winstgevende High Ticket Dropship Business opzet. Ik heb de training zelf nu volledig doorlopen. Mijn ervaringen en review vind je in de HTDSA recensie.
- Voor meer verdieping en om kennis te maken met Team Dropship Academy raden wij de gratis High Ticket training van Joshua Kaats aan. Deze is vooraf opgenomen en direct te volgen. Of maak gebruik van de actie op het volledige programma via onderstaande button.
Dank voor je enthousiaste review Robert! Gebruik graag je kortingscode voor de HTDSA cursus 🙂
Hi Nick, dank voor je reactie.
Helaas heb ik (nog) geen kortingscode voor de HTDSA!
De code is enkel geldig voor de ‘normale’ DSA.
Groetjes,
Robert